Forside/ Inspiration/ Jobsøgning/ Vil du ansætte dig selv på LinkedIn?
Forside/ .../ Vil du ansætte dig selv på LinkedIn?

Vil du ansætte dig selv på LinkedIn?

Fanger din overskrift andres fulde opmærksomhed på LinkedIn? Hvis ikke, så er det på tide, at du får fingrene til tasterne og får peppet dit virtuelle visitkort op.

Ikon artikel
Journalist
Michelle Haubo Kogstad Nielsen

Over 2 millioner. Så mange danskere har en profil på LinkedIn, og mere end hver tredje virksomhed ansætter sine medarbejdere ud fra deres LinkedIn-profil. Henrik Nørby Langvang jobkonsulent i Krifa vil lære dig, hvordan du får dem til at stoppe op og klikke ind på din.

Du skal skille dig ud

34 procent af alle virksomheder bruger nemlig LinkedIn ved ansættelse af nye medarbejdere, viser Ballisagers Rekrutteringsanalyse 2015.

Overskrifter får os til at stoppe op

Vi kender det fra dagligdagen: Avisernes overskrifter får os ofte til at stoppe op. Og det er helt bevidst, at aviserne skriver en fangende overskrift på forsiden. For uden appetitvækkende overskrifter, er sandsynligheden, for at vi faktisk køber avisen, ret lille.

Det samme gælder LinkedIn. Det sociale site handler i bund og grund om, at skabe den bedste reklame for ens professionelle profil. Og på det virtuelle visitkort er din overskrift din salgstale. Den bliver blandt andet vist, når nogen søger på dig, på nye forbindelsers startside og i de grupper, du er med.  

Så nu er spørgsmålet, ”Ville du selv stoppe op ved din profil, hvis du kun læste din overskrift?” Hvis svaret er nej, så er det på tide, at du gør noget ved det.

Skab stopeffekt ved din LinkedIn-profil

Du skal fange læserens opmærksomhed med kun 120 tegn og et billede. Derfor er det vigtigt, at du nænsomt udvælger både dine formuleringer og dit professionelle billede. LinkedIn skriver selv, at der er 11 gange større sandsynlighed for at blive set, når der er billede på profilen. Og din overskrift er samtidigt en enestående mulig for, at skille sig ud fra mængden. Essensen skal være din stilling, kompetencer og personlighed.

Vi har her lavet en guide, der gør dig klar til at søsætte dit bedste salgsskilt. Følg de 10 trin i overskriftsgeneratoren, der let guider dig til at skrive din bedste salgstale til dato.

Hvis du har lyst til at peppe din overskrift op yderligere, kan du finde mange forskellige bullets her.
Meld dig ind og få en karrieresamtale
Få hjælp af vores karrierekonsulenter og bliv klar til næste skridt i dit arbejdsliv.

Var indholdet interessant?
Ja
Nej

Vi har modtaget din kommentar

Dette kan også have din interesse