Forside/ Inspiration/ Sundhed/ Nyt år - nye sundhedsvaner
Forside/ .../ Nyt år - nye sundhedsvaner

Nyt år – nye sundhedsvaner

Hvert år i januar kan vi læse om de nyeste slankekure, træningsprogrammer og kampagner fra fitnesscentrene. Her får du et skema, hvor du kan sætte sundhedsmål for dig selv, som du kan arbejde på sammen med dine kolleger – og sørge for, at de holder.
Ikon artikel
Journalist
Trine Boiskov Hansen

Sæt fokus på jeres sundhed i på din arbejdsplads. Brug skemaet til at synliggøre jeres mål, hold hinanden oppe på dem og hjælp hinanden - fx til at huske et ekstra glas vand, løfte rigtigt eller stå mere op på arbejde.
Hent skemaet her.

SÅDAN BRUGER DU SKEMAET

- Lav tre sundhedsmål – dine mål må selvfølgelig ikke være ting, du allerede gør.
- Opgør hver uge, hvor mange mål du har klaret.
- Sæt en præmie på højkant på din arbejdsplads. Måske kan du få din leder med på, at hvis I alle opfylder jeres mål, kan I få kage eller et par nye redskaber til bevægelse i jeres afdeling. 

Hvad skal dine sundhedsmål være?
Her har vi samlet en masse eksempler på, hvad dine sundhedsmål kunne være:

Jeg vil motionere 15 eller 30 minutter hver dag.
Jeg vil ikke ryge.
Jeg vil spise 600 gram frugt og grønt hver dag.
Jeg vil arbejde 20 minutter stående hver dag - med hæve-sænkebordet oppe.
Jeg vil ikke spise kage i hverdagene.
Jeg vil ikke spise slik i hverdagene.
Jeg vil tabe mig 100 gram hver dag.
Jeg vil drikke fire store glas vand hver dag.
Jeg vil lave 5 minutters kontorgymnastik hver formiddag og fem minutter hver eftermiddag.
Jeg vil gå x antal skridt hver dag.
Jeg vil gå i seng kl. 22 hver aften.
Jeg vil træne to gange om ugen i fitnesscenter.
Jeg vil løbe en tur på 5 km tre gange om ugen.


Bliv medlem af Krifa Plus og få ubegrænsede  karrieresamtaler - det viser retningen
Du kan få professionel hjælp til din karriere af vores dygtige karrierekonsulenter

Var indholdet interessant?
Ja
Nej

Vi har modtaget din kommentar

Dette kan også have din interesse