Spot dine eller andres stresssymptomer i tide

Psykiske symptomer

Koncentrationsbesvær, angst, følelse af at være nedtrykt, svært ved at slappe af, manglende overblik, nedsat sexlyst, følelse af at være indelukket, ligegyldighed over for andre og let til tårer.

Fysiske symptomer

Svimmelhed, hovedpine, hjertebanken, muskelspændinger, ondt i maven, ondt i brystet, problemer med hørelse eller syn, tørhed i munden, svedeture, eksem, besværet eller overfladisk vejrtrækning og mere sygdom.

Adfærdsmæssige symptomer

Svært ved at huske, søvnproblemer, øget brug af stimulanser (slik, kaffe, alkohol, tobak, piller), trukket sig tilbage fra andre, mistet humoristisk sans, svært ved at tage sig sammen, gør ting hurtigere (spise, tale, gå, handle), mest fokus på ”opgaven” og mindre opmærksomhed på andre, lettere ved at blive irritabel og rastløshed.

Test dit stressniveau

Tag vores stresstest, og mål hvor stresset du er. Når du har svaret på spørgsmålene, vil du blive præsenteret for et tal, som kan give dig en idé om, hvor stresset du er.

Vær opmærksom på at resultatet kun er et pejlemærke og et øjebliksbillede. Vi anbefaler, at du tager testen med to ugers mellemrum for at holde øje med, om dit stressniveau stiger eller falder.

Lær kroppens stresssignaler at kende. Det kan hjælpe dig til at erkende stressen og handle på den.

Prøv Krifas Stressfri-forløb

Vil du have mere viden, rådgivning og konkrete værktøjer til at arbejde med stress? Så har Krifa udviklet et nyt skræddersyet og professionelt forløb til dig. Det hedder Stressfri og hjælper dig med at håndterer den stress, du oplever. Der er også et helt univers til dig, der vil forebygge stress, og et univers til dig, der er tæt på en stressramt.

Vælg det forløb, der passer til din situation

Få hjælp til din stress Støt en stressramt Forebyg stress
Ring mig op

Bliv ringet op af en stresskonsulent og få hjælp – helt gratis.

KVITTERING